Wiedząc, jak internet jest zaatakowany informacjami o SEO, kuszącymi ofertami promocji marki w sieci (niektóre wartościowe, inne mniej), postanowiliśmy pomóc Ci zrozumieć, czym właściwie zajmuje się ekspert SEO, dlaczego miałbyś go potrzebować i jak Ty zrozumieć, czy jest profesjonalistą, czy nie.
Jakie są podstawowe obowiązki?Niezależnie od tego, czy jesteś freelancerem, czy firmą SEO, specjalista ds. optymalizacji jest w stanie wykonać następujące czynności:
- Potrafi dokonać dokładnej analizy serwisu, wykryć jego błędy techniczne i funkcjonalne.
- Pomaga wyeliminować problemy na stronie, jest dobrym wizjonerem i proponuje konkretne strategie promocji.
- Wdrażaj wewnętrzne i zewnętrzne techniki optymalizacji, zaczynając od analizy słów kluczowych, a kończąc na zarządzaniu profilami na Facebooku, Twitterze itp.
- Wykorzystuje skuteczny zestaw narzędzi i właściwie interpretuje dane o wydajności Twojej witryny.
- Bardzo dobrze rozumie grupę docelową, potrzeby klientów i cel Twojej działalności, dzięki czemu jest w stanie tworzyć odpowiednie treści dla stron witryny.
- Ma oczy projektanta, wie, jak ustrukturyzować i nadać każdej informacji atrakcyjny, klarowny i harmonijny kształt.
- Pomaga w naturalny sposób pojawiać się w artykułach z wiadomościami lub wpisach na blogu, które są istotne dla Twojej firmy, tworząc wysoce wydajną sieć linków w Twojej witrynie.
- Jest dobry w kampaniach reklamowych online i tworzeniu odpowiednich reklam w AdWords lub Bing Ads, które mogą przynieść natychmiastowe efekty.
- Posiada doskonałe umiejętności komunikacyjne, przejrzysty proces pracy i informuje Cię na bieżąco o wszelkich nowościach dotyczących Twojej witryny.
- Wykorzystuje wyłącznie legalne techniki SEO, unikając manelistycznych i podejrzanych metod promocji itp.
Kiedy potrzebujesz pomocy eksperta internetowego?Czy zastanawiałeś się kiedyś, czy możesz zadbać o własną witrynę? Oczywiste! Tworzysz wartościową witrynę, przekazujesz ludziom przydatne informacje, inwestujesz zasoby i cały swój czas w zarządzanie nią. Kluczowym pytaniem jest jednak to, ile masz zasobów i czy masz możliwość poświęcenia całego swojego czasu na zarządzanie witryną, ciągłe badanie i śledzenie konkurencji? Ekspert SEO to profesjonalista, który wie wszystko o działaniu witryny, a jego podstawowym zadaniem jest pomoc w sprzedaży lepiej, stosując wszystkie możliwe uzasadnione strategie i techniki. Jeśli czujesz, że robisz wszystko, co zależy od Ciebie, ale strona nadal nie pojawia się na pierwszej stronie wyszukiwań, to znaczy, że działa i powinieneś skorzystać z jego rady, bo tak jak w przypadku przeziębienia, Ty wybierasz – iść do lekarza, czy zająć się samoleczeniem. Decyzja jest twoja.
Skąd wiesz, czy masz do czynienia z profesjonalistą?
Jeśli jednak zdecydowałeś się skorzystać z usług agencji, dowiedz się, jak możesz przekonać się o szkoleniu osoby, którą zamierzasz zatrudnić, analizując kilka niezwykle ważnych szczegółów. Przed rozpoczęciem współpracy zapytaj:
- Jakie ma doświadczenie w zakresie optymalizacji?
- Naszą radą byłoby zwrócenie szczególnej uwagi na tę odpowiedź. Jeśli jego doświadczenie jest krótsze niż 4-5 lat, prawdopodobnie nie bardzo dobrze śledził funkcjonalność własnych kampanii promocyjnych, które często potrzebują dużo czasu, aby dać miarodajne wyniki.
- Jakie strategie zamierzasz zastosować, aby zoptymalizować swoją witrynę?
- Wszelkie zalecenia specjalisty muszą być uzasadnione i oparte na pełnej analizie witryny. W przeciwnym razie są to tylko bezpodstawne teorie.
- Czy może zagwarantować Ci rezultaty?
- Prawda jest nie. Dobry specjalista wie, że nie może obiecać wyników z dnia na dzień, ale potrafi wytłumaczyć wszystkie etapy procesu optymalizacji i jakie były efekty wdrożonych strategii w przypadku innych klientów.
- Jak przebiegnie proces współpracy?
- Ilość otrzymywanych e-maili, ogłaszających każdą zmianę lub informację o Twojej witrynie, tygodniowe lub miesięczne raportowanie wyników, dostępność i otwarta komunikacja – wszystkie te działania należą do obowiązków specjalisty SEO i są bardzo ważne dla efektywnej współpracy.
WniosekPomimo wszystkich istniejących statystyk i modeli optymalizacyjnych, jesteś właścicielem swojej witryny i liderem biznesu – więc decydujesz, co jest najlepsze dla jej postępu w wyszukiwarkach. Jeśli Twoja strona stała się czymś więcej niż pasją, ale także źródłem dochodu, wzrosła objętość i złożoność, radzimy przejść na wyższy poziom, ograniczyć amatorskie działania i zobaczyć, jakie rady wymyśli specjalista SEO . Wiedz, że możesz odkryć ciekawe rzeczy, których nie podejrzewałeś i oryginalne rozwiązania poprawiające wyniki. Powodzenia i odważ się być silniejszym niż konkurenci.