Inteligentne firmy przyjmują treści, mobilizując swoje różne zespoły do wnoszenia wkładu. Firmy, które są w tym najlepsze, wznoszą się na sam szczyt. Kiedy CEO bloguje, wiesz, że treść jest naprawdę częścią kultury firmy.
Czołowi prezesi blogują bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, wnosząc wiarygodność i przejrzystość do swoich własnych stron internetowych. Jeśli jesteś dyrektorem generalnym firmy, dużej lub małej, masz duże zalety w blogowaniu. Jasne, jesteś zajęty. Ale jeśli zdołasz włożyć swoją wagę w marketing, zbierzesz z tego korzyści.
Oto krótka lista porad dotyczących blogowania dla zapracowanych szefów:
Tematy: Myśl na wielką skalę
Jako dyrektor generalny masz tak szeroką perspektywę, jak wszyscy inni w Twojej firmie. Obserwujesz trendy w dłuższych ramach czasowych, miesiącach i latach. Skupiasz się na wszystkich obszarach działalności, marketingu, sprzedaży, dostawach, finansach i nie tylko. Masz więcej kropek do połączenia.
Zobacz też co to jest ceo.
Poza tym tematy bloga CEO mogą obejmować przywództwo, które ma szeroki oddźwięk dla ogromnej publiczności. Największe tematy, takie jak misja, wizja i wartości, poruszane są w największych publikacjach biznesowych, w Internecie i poza nim.
1. Napisz o przywództwie, wartościach i wskazówkach biznesowych na tematy takie jak komunikacja i zarządzanie czasem. Odpowiedz na największe pytania w Twojej branży.
2. Dostrzegaj ogólne trendy w różnych branżach.
3. Zajmij stanowisko. Wyjdź z mocą za lub przeciw czemuś.
Nie martw się, jeśli zostało to powiedziane wcześniej. Nawet jeśli Twoi potencjalni klienci i odwiedzający witrynę już słyszeli wiadomość, usłyszenie jej od Ciebie poprawi ich opinię o Twojej firmie.
Wiarygodność C-Suite: Użyj swojego tytułu
Masz nieuczciwą przewagę PR: tytuł CEO. Dzięki temu tytułowi nikt w Twojej firmie nie będzie miał łatwiejszego dostępu do prasy niż Ty. Możesz użyć tego tytułu, aby uzyskać wywiady i wzmianki prasowe.
4. Pisz listy do redakcji.
5. Skontaktuj się z dziennikarzem, proponując komentarz lub wywiad w odpowiedzi na wiadomości dnia.
Dziennikarze uwielbiają rozmawiać z prezesami. Żaden inny tytuł nie ma takiego samego powagi.
Delegat
Jesteś zajęty. Jako CEO, Twój czas jest jednym z najcenniejszych zasobów w Twojej firmie. Ale jesteś menedżerem, więc wiedz, że ktoś wie lepiej od Ciebie, jak wykorzystać wsparcie swojego zespołu.
6. Wyślij „gówniany pierwszy szkic” lub wstępny zarys do swojego zespołu marketingowego. Niech to dokończą.
7. Wykorzystaj swój czas, współpracując z firmą PR lub sprzedawcą marketingowym. Krótka rozmowa/wywiad z Tobą może zaowocować ładnie napisanym postem.
8. Zostaw szybką wiadomość głosową swojemu zespołowi marketingowemu z pomysłem.
Nie bądź maniakiem kontroli. To jest klucz. Dokładne sformułowanie każdego zdania w poście na blogu nie jest ważne. Oceniaj treść na podstawie jakości wiadomości, a nie umieszczania przecinków.
Bądź prosty. Bądź bezpośredni
Ze względu na Twój tytuł ludzie wiedzą, że jesteś zajęty, więc oczekuje się krótkich, zwięzłych wpisów na blogu. Nie trzeba długo czekać.
9. Przejdź od razu do sedna.
10. Pomiń wymyślną rozmowę w szkole biznesu.
Żargon nie jest dobry dla blogów ani żadnej innej formy komunikacji pisemnej. Im większe są Twoje słowa, tym mniejsza jest Twoja publiczność.
Bądź wpływowy, wewnątrz i na zewnątrz
Jako dyrektor generalny prawdopodobnie masz zwyczaj przekazywania na czas bezpośrednich informacji zwrotnych członkom swojego zespołu. Jednak w wielu przypadkach duch informacji zwrotnej pasuje do szerszego kontekstu i byłby przydatny dla szerszej publiczności.
Jak mówią marketerzy w mediach społecznościowych: „Nigdy nie marnuj dobrej rozmowy, prowadząc ją na osobności”. Jeśli rada, której udzielasz wewnętrznie, dotyczy reszty świata, zapisz ją jako poradę ogólną i opublikuj. Dzięki temu czyta go reszta firmy, a także kandydaci do pracy i perspektywy sprzedaży. Część Twojego zespołu może zdecydować się na udostępnienie go. Takie zaangażowanie pracowników może zdziałać cuda w zakresie zasięgu treści.
11. Korzystaj z wewnętrznych rozmów, aby kierować tematami na bloga.
12. Kiedy podejmujesz decyzję jako firma, wyjaśnij, dlaczego podjąłeś taką decyzję na swoim blogu.
Uchwyć swoje spostrzeżenia i wiedzę na piśmie, a Twój wpływ wykroczy daleko poza salę spotkań i połączenia konferencyjne.
Ciężki jest głową, która nosi bloga…
Bloger CEO daje przykład w całej firmie. Tworzenie treści polega na pomaganiu odbiorcom i to jest praca każdego. Nie rób tego, a wyślesz wiadomość, że zapracowani ludzie nie będą musieli blogować.
Ale rób to dobrze, a może się okazać, że powoli zaczniesz pisać o książce. Obecnie książki często zaczyna się jako blogi. Blog CEO, bardziej niż jakikolwiek inny, ma szansę rozwinąć się w książkę, ale także artykuły z czasopism, wykłady i wywiady w mediach tradycyjnych. To jest marketing, którego nie da się kupić za pieniądze.
Jakie masz wskazówki dotyczące blogowania CEO? Chcielibyśmy je usłyszeć w komentarzach poniżej.